Jag Sini

 föddes 1948 i Lahtis, vilket ligger i södra Finland.
Jag har en dotter och en son, och tre barnbarn.
Jag bor med min man här på landet i Olofstorp, vilket tillhör Göteborgs kommun.

Även som barn var jag väldigt intresserad an att rita och måla. Ritning, gympa och musik var alltid mina favoritämnen.
När jag flyttade till Sverige år 1970 var det en 10 års period då målningen slant ner på prioritets-listan och jag knappt målade alls, såvida barnen inte behövde hjälp i sina målarböcker!

Jag började så smått år 1985 att ta upp målningen igen. Först akryl och sen oljefärger, vilket jag använder än idag.
Motivationen till att måla för jag får naturen, där jag spenderar tid dagligen.
Då jag är ute i naturen "sparar" jag samtligt det som rör mig i fotografier som jag använder till att skapa kort.

Du är gärna hem till mig för att få ett personligt intryck av korten och samtidigt mina tavlor.
Du kan slå en signal och komma överens om en tid.

tel.  0708  176 750

 Du är hjärtligt välkommen!

Sini






sinikkaleo@gmail.com 

Inga kommentarer: